درباره وبلاگ


هیئت جوانان عزادار حضرت ابوالفضل العباس(ع) محله پسکلایه کوچک واقع در شهرستان شهسوار بوده و عمده فعالیتهای این هیئت برگزاری مراسم فرهنگی و مذهبی با حضور جوانان ولائی و متدین محل و حمایت پیران و پیشکسوتان می باشد. مکان هیئت: تنکابن - پسکلایه کوچک - خیابان شهید کوهستانی- خیابان شهید بیژن حسین پور - مسجد صاحب الزمان (عج)


ورود کاربران

موضوعات مطالب

- حج
- شعر
- صفر

نويسندگان

آمار بازديد


    آنلاين : 1 نفر
    بازديد امروز : 72974 نفر
    بازديد ديروز : 32758 نفر
    بازديد ماه : 105732 نفر
    بازديد سال : 72973 نفر
    کل بازديد : 344515 نفر
    تعداد اعضا : 10 نفر
    کل مطالب : 1982
    نظرات : 69


http://kajavehdaran.samenblog.com/uploads/k/kajavehdaran/385670.jpg

یزید بن معاویه (لعنة الله علیهما)، به عبیدالله بن زیاد دستور داد كه سر مطهر فرزند علی(علیه السلام) را با سرهاى جوانان و یاران آن جناب كه در ركاب آن حضرت شهید شده بودند با كالاها و زنان اهل بیت و عیالات آن حضرت را روانه شام نماید.

ادامه مطلب ...




http://kajavehdaran.samenblog.com/uploads/k/kajavehdaran/387610.jpg

حضرت عيسى عليه السلام با حواريون در بيابان سياحت مىكردند، در اثناء راه مسيرشان به سرزمين كربلا افتاد. ديدند، شيرى دستهاى خود را پهن كرده و راه را برآنها گرفته.


ادامه مطلب ...





تمامی مردم به کاخ ابن زیاد دعوت شده بودند. ابن زیاد نقشه‌های فراوانی برای این مراسم داشت. به محض اینکه سر مقدس ابی عبدالله در مجلس  وارد شد، گویی خورشید نمایان گردیده بود. سر در طشتی روبروی ابن زیاد (لعنه الله علیه) قرار گرفت.[۱] 


ادامه مطلب ...





در مقاتل و روایات فراوانی نحوه دفن شهدای کربلا آورده شده است که هر کدام در این باره نظری دارند، اما در یکی از روایات این طور آمده است که امام سجاد (ع) توانستند با طی الارض خود را

مجددا به صحرای خونین کربلا برسانند و شهدا را دفن نمایند....


ادامه مطلب ...





هرگز بانويى پرده‌نشين گوياتر از وى نديدم، گویى بر زبان علی -علیه‌السلام- سخن مى‌راند و مردم را اشارت به سكوت فرمود، دم‌ها فروبسته شد و هر زنگى از بانگ بايستاد، آنگاه پس از حمد و ثناى الهى و صلوات بر رسول خدا -صلی‌الله عليه و اله- فرمود: امّا بعد، اى مردم كوفه، اى گروه دغا و دغل و بى‌غيرت...


ادامه مطلب ...





شهادت
امام سجاد حضرت زین العابدین و سید الساجدین(ع)
بر مهدی صاحب الزمان (عج) و تمامی شیعیان
تسلیت باد

روز شهادت امام سجاد 12 ، 18 و 25 محرم نقل شده که
روز 25 از شهرت بیشتری برخوردار است.





عمربن سعد ملعون روز یازدهم محرم سال 61 هـ .ق. تا ظهر در زمین کربلا ماند و بر کشتگان سپاه خود نماز خواند و آنان را به خاک سپرد؛ در حالی پیکر پاک فرزند رسول خدا صلى الله علیه و آله و یاران پاکبازش در زیر آفتاب رها شده بود، دستور داد سرهاى دیگر شهداى کربلا را از بدن ها جدا کنند و به قصد تقرّب به ابن زیاد و گرفتن جایزه با خود به کوفه ببرند.


ادامه مطلب ...





معتبرترین کتابها، احادیث و روایات معجزه هایی را از سالار شهیدان کربلا منعکس کرده اند تا حجت بر آنانیکه راه انکار را بر واقعه کربلا پیش گرفته اند به یقین تاریخی ترین حادثه عالم خلقت پی ببرند. معجزاتی که حتی در کتاب اهل سنت هم به آن اشاره شده است...


ادامه مطلب ...





شیطان در روز عاشورا:

ای شیاطین! بر شما باد کوشش در راه ایجاد بدبینی به این خانواده، کاری کنید که به این خانواده و دوستان آنها دشمنی ورزند تا کفر و گمراهی در مردم استوار شود و یک نفر از آنها رستگار نگردد.

شیطان لعین تصمیم گرفته که انتقام خود را از اولاد آدم بگیرد. لذا در تمام اختلافات حضور پیدا می کند، در تمام جنگ ها حاضر می شود و جبهه دشمن را تقویت می کند، فراریان را با حیله بر می گرداند، به سوی میدان می کشاند و آتش جنگ را شعله ور می سازد.

یکی از آن جاها روز عاشورا بود که تمام لشکریان خود را جمع کرده و به پایکوبی و رقص پرداخت. هر کس از لشکر امام حسین علیه السلام شهید می شد، از خوشحالی فریاد می زد و رقص می کرد.


ادامه مطلب ...




Thumb

به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، روضه‌های مکتوبی متناسب با موضوع هر شب از دهه اول ماه محرم منتشر خواهد شد. این روضه‌ها برگرفته از کتاب «هجرت و مجاهدت» (منزل سوم سلوک عاشورایی) از مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره) می‌باشند.


ادامه مطلب ...





ابوالفضل العباس، جوانی زیبا و رشید بود که از شدت زیبایی، به او قمر بنی هاشم (ماه هاشمیان) می گفتند و از شدت رشادت هنگامی که بر اسب می نشست پایش به زمین می رسید. وی به دلیل شجاعت و جنگاوری بی همتا که داشت، علمدار امام حسین(ع) بود


ادامه مطلب ...





بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین وصلّی الله علی جمیع الأنبیاء والمرسلین وصلّ علی محمّد وآله الطاهرین، ولعن علی اعدائهم .
از سنگین ترین و سخت ترین مصائب کربلا، شهادت وجود مبارک قمر بنی هاشم(ع) است. شخصیت و عظمت و شهادت او را کتاب شریف ارشاد، بحار، فرصان الإیجا، پیشوای شهیدان، مقتل مقرّم، معال بستین، کبریت احمر بیرجندی، اعیان الشیعه و منتهی الآمال و مقتل ابومخنف و منتخب تریهی نقل کردند.

ادامه مطلب ...




Thumb

به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع)، روضه‌های مکتوبی متناسب با موضوع هر شب از دهه اول ماه محرم منتشر خواهد شد. این روضه‌ها برگرفته از کتاب «هجرت و مجاهدت» (منزل سوم سلوک عاشورایی) از مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی(ره) می‌باشند.


ادامه مطلب ...






دعای روز عرفه امام حسین(ع) دعای عاشقی بنده و معبود :



ادامه مطلب ...





در روز عرفه زيارت امام حسين(ع)مستحب است،چه اينكه خداوند ابتدا به زوار امام حسين(ع)نظر مي كند زيرا همه حلال زاده اند،و بعد به زوار با معرفت خويش در عرفات نظرمي كند....


ادامه مطلب ...



اعلانات خيريه



موسسه خيريه محک


بنياد خيريه مهر نور, بنر حمايتي,بنر خيريه,بنر مهر نور


پربازديدترين مطالب

زيارت اماکن مذهبي


پخش زنده حرم